Social trading na forex?

Social trading czyli handel społecznościowy to nadążajcy za duchem czasu trend w inwestowaniu. Dynamiczny rozwój technologiczny, dostęp do internetu oraz ciągły wzrost popularności serwisów społecznościowych nie przeszedł obojętnie obok rynków finansowych. Zmieniło się bardzo dużo. W związku z łatwym dostępem zwykłego Kowalskiego do rynków zmieniła się technika inwestowania, narzędzia do inwestowania, zmienia się również stereotyp związany z wizerunkiem tradera. Idąc za nowymi trendami trading „uspołecznia się.” Trading socjalny wpisuje się doskonale w klimat ery mediów społecznościowych i właściwie każdy uznany broker udostępnia tę funkcjonalność na swojej platformie inwestycyjnej.

Na czym polega social trading?

Najprościej rzecz ujmując idea social tradingu umożliwia dzielenie się z innymi traderami własnymi strategiami inwestycyjnymi, wymianę doświadczeń oraz naukę poprzez obserwowanie wyników transakcji innych. Początkujący uczestnicy mają wgląd w decyzje inwestycyjne skutecznych inwestorów, mogą wybierać ich zdaniem najlepszych i naśladować automatycznie ich posunięcia na własnym rachunku. Korzyści dla początkujących są oczywiste. Inwestorzy „guru” (dostawcy sygnałów) budują swój prestiż i otrzymują dodatkowe prowizje od brokera a na końcu korzyści odnosi i sam broker. Większe obroty to przecież większy zysk, opłaca się więc być w posiadaniu platformy oferującej social trading. Z całego tego systemu czerpią profity wszyscy – przynajmniej teoretycznie.

Jakie są gwarancje powodzenia?

Jak to w życiu, każdemu działaniu nastawionemu na sukces towarzyszy ryzyko niepowodzenia. Również w tym obszarze nie dostaniemy stu procentowej gwarancji. Social trading nie jest bez wad, dostarcza jednak cały wachlarz różnych możliwości inwestycyjnych i ten atut jest nie do przecenienia. Najważniejszą umiejętnością jest trafny wybór dostawców systemów oraz skuteczne kopiowanie do swojego portfolio.

Co może pójść nie tak?

Jak już wspomnieliśmy kluczowy w tym systemie jest odpowiedni dobór dostawców i kopiowanie ich strategii. W tym obszarze należy szukać przyczyn niepowodzeń. Poniżej przykłady potencjalnych błędów.

– kopiowanie od zbyt wielu „dostawców”
– mało staranna selekcja „guru”
– brak monitorowania sytuacji na bieżąco (własny portfel oraz dalsze wyniki dostawców)
– nietrafiona relacja między wartością kopiowanych transakcji a własnym depozytem.

Najlepszą metodą na poznanie funkcjonalności i właściwości handlu społecznościowego jest własnoręczne ich przetestowanie na bezpłatnym koncie demo. Te zupełnie darmowe narzędzia edukacyjne pozwalają popełniać błędy, które nic nie kosztują, a zdobywać wiedzę, umiejętności i doświadczenie, które są bezcenne.

 

Share →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

thirteen + 11 =

Visit Us On FacebookVisit Us On Google PlusVisit Us On TwitterCheck Our Feed